15 d’octubre del 2014

Els contes del Simó



Simó. Dies sense escola; Juliet Pomés

L'altre dia, mentre explicava el conte del Simó al meu fill (el "timó", segons ell), em vaig adonar que en tot el temps que fa que parlo dels llibres infantils que més ens agraden, encara no havia parlat mai d'aquesta sèrie de contes escrits i il.lustrats per la Juliet Pomés.

Són una sèrie de contes que retraten la vida del petit Simó. Nosaltres tenim "Dies sense escola", ideal per explicar com canvia la rutina durant les vacances i tot allò que els nens fan a l'estiu, des de poder jugar fins a avorrir-se, o anar a casa dels avis quan els pares treballen, a la piscina, a jugar a casa dels amics o d'excursió per les rambles de Barcelona. I finalment de vacances amb la mare. 

 El Simó és fill de pares separats, i passa estones amb cada un d'ells. L'acompanya sempre un dinosaure de peluix de color verd, que és entretingut de buscar en totes les pàgines, no és fàcil! A la primera fotografia està sobre la falda de la seva mare. A les altres dues, podeu buscar-lo vosaltres, ;)!

El que més m'agrada dels contes són les històries quotidianes que explica, que els nens senten molt properes, i les il.lustracions plenes de detalls. En certa manera, em recorden una mica als llibres del Teo, en els quals hi ha molts objectes per anar assenyalant a cada pàgina i diferents accions que ocorren en un mateix moment i que els nens poden observar. 
I casa seva, les seves joguines, les seves rutines podrien ser perfectament les dels nostres fills. A la meva filla gran li agrada jugar a veure quants objectes tenim igual que el Simó!

Els altres contes de la sèrie són "Avui dormo a casa del meu amic","Dissabte. Què farem avui?","La mare surt aquesta nit", "Ja ve Nadal" i "Per molts anys". Tots molt recomanables!


Simó. Dies sense escola; Juliet Pomés
Simó. Dies sense escola; Juliet Pomés

Simó. Dies sense escola; Juliet Pomés




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada