4 de febrer del 2014

100 pelis de adultos para ver con niños

 Segueixo amb interès els llibres de l'editorial Litera des que l'any passat vaig comprar-me Lactancia, amb textos de Noelia Terrer i fotos de José Bravo. En una entrada del blog, vaig parlar del llibre, que em va encantar: per la idea, pel contingut, per l'edició, i per tots els records i sentiments que vaig sentir al fullejar-lo, en plena etapa de lactància del meu segon fill.

Aquesta petita editorial segueix sorprenent-me amb llibres que sorgeixen d'idees brillants, que ells materialitzen amb edicions molt cuidades, fent llibres que t'agrada tenir entre les mans.

Avui vull parlar-vos de 100 pelis de adultos para ver con niños, de Noelia Terrer i Carlos Rubio. Una proposta genial, un llibre que obre un ventall de possibilitats. Ja tinc ganes de començar  a veure moltes de les pel.lícules que proposa amb els meus fills. Perquè hi ha vida més enllà de Disney, és clar. Perquè els pares volem gaudir mirant bones pelis amb els nens, i volem veure'ls gaudir d'una bona història. 

"Al final, de lo que se trata es de ampliar posibilidades, De que nos demos cuenta de que tener hijos no quiere decir que tengamos que vivir rodeados de globos y payasos. En casa hay niños, pero también adultos. Cada uno con sus necesidades. Lo que proponemos es no quedarnos siempre con el término medio, el manido término "familiar", sino coger de aquí y de allá, también de los extremos, y enriquecer de verdad la vida en família"

100 pelis de adultos para ver con niños, Ed. Litera



Com diuen al llibre, sí, és cert que  hi ha pel.lícules infantils que estan molt bé. Jo m'entretinc bastant mirant Hotel transilvania o Kiki, l'aprenent de bruixa. I quan convé jugo amb la meva filla a escenificar escenes de La bella dorment i de la Mary Poppins.
Però hi ha vida més enllà.  Nosaltres a casa fa temps que hem apostat per la diversitat, tant pel que fa a la música com a les pel.lícules. I els resultats són fantàstics!
Perquè més enllà hi ha una vida molt interessant que als nens els hi encantarà, a la vegada que els hi aportarà un gran bagatge de situacions, personatges i maneres de viure que no estan totes tallades pel mateix patró.

A més, ja que els nens necessiten un adult aprop per mirar les pel.lícules,  tant per entrar millor en la història com per compartir-la, sobretot les primeres vegades,  la diversitat en l'oferta  ens permetrà  posar-nos al dia de les novetats cinematogràfiques que, almenys jo, m'he perdut aquests últims temps . I per veure de nou pel.lícules mítiques i divertídissimes que el llibre proposa  com Atrapado en el tiempo, Esta casa es una ruina, Los cazafantasmas, Big Fish, Eduardo manostijeras, El guateque... Algunes ja les podria  mirar ara, amb quatre anys, d'altres, m'esperaré a que sigui una mica més gran; tot i que el llibre posa èmfasi en que no hi ha límit d'edat per començar.

Nosaltres a casa ja fa temps que a la meva filla li posem tres de les pelis que també es recomanen el llibre: Tiempos moderos, Grease i Spiderman. I ens han funcionat molt bé!

La meva filla es fan del Charlot des d'abans de fer tres anys. Li va encantar l'escena de l'esmorzar de Tiempos modernos des del primer moment que li vam posar. I poc després ja es mirava El chico bocabadada de principi a final. Ni tan sols va semblar adonar-se que la  pel.lícula és  muda  i en blanc i negre.

Com que a la meva filla li agrada molt cantar i ballar, també li hem posat moltes escenes de pel.lícules musicals. Primer només els trossos en que canten, però ara ja fa temps que mira la pel.lícula de Grease sencera. La mira una vegada rere l'altra. Li encanta. Després, glups, ens sorprèn en moments inesperats, innocent, dient "Eres una tia barata" o "No me gustan los padres". L'important és poder parlar amb ell per contextualitzar-ho.

I la pel.lícula  que més contempla últimament és qualsevol de la saga d'Spiderman. Les tres dirigides per Sam Raimi i l'última protagonitzada per Andrew Garfiled. És una fan, se sap tots els diàlegs i els diferents vestuaris dels personatges de la Mary Jane Watson i la Gwen Stacey.  Ara ja esperem anar al cine a veure la pròxima quan l'estrenin.

Així que estic entusiasmada amb el llibre, amb ganes de començar a veure les altres pelis que proposa; i tantes d'altres que se'ns aniran presentant amb el temps!


100 pelis de adultos para ver con niños, Ed. Litera


100 pelis de adultos para ver con niños, Ed. Litera



Volia aprofitar l'entrada per parlar d'un altre llibre que ha publicat recentment  l'editorial, 44 poemas para leer con niños però els dos donen tant de si que d'aquest en parlaré un altre dia. 

(Entrada publicada a l'ARA Criatures)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada