2 de febrer del 2012

Tardes d'hivern

Des que hem tornat de les vacances de nadal, quan vaig a buscar a la petita a la guarderia, sobre les cinc de la tarda, fa tan fred que ja no ens quedem al parc al jugar.
Abans acostumava a donar-li el berenar mentre ella jugava amb els altres nens i pujava i baixa pel tobogan.
Però ara ens n'anem directament cap a casa. Fa un fred que pela!! Avui aquí està tot nevat!!!! ("Pou blanc", ha dit ella aquest matí).

Així que tenim gairebé tres horetes cada tarda d'estar juntes jugant dins de casa, fins que arriben les vuit i ens preparem per sopar.

Normalment sempre tinc algun encàrrec per fer, així que no anem directament a casa. Anem a comprar, a veure la padrina, a buscar un conte a la biblioteca.... i d'aquesta manera passem una estona entretinguda abans de tancar-nos a casa.

Un cop a casa, ella juga una mica sola mentre jo endreço les coses, però no massa estona, de seguida em crida perquè hi vagi o em demana que fem alguna cosa. I aquí van les activitats que fem:

- Pintar amb les mans; El Pare Noel li va portar un set de pintura de dits i li agrada molt! A la guarderia també pinten molt i ja sap de què va. Ens hi passem una bona estona, i ella està contenta si després regalem aquest dibuix a algun familiar o si el pengem per la casa. Quan acaba cada dibuix sempre diu "Ensenyarem al papa". L'inconvenient és que s'ha d'estar molt pendent que no posi les mans enlloc més que no sigui el paper mentre està pintant i rentar ràpid les mans en acabar. Per la roba, li poso una bata o pitet i la veritat és que la pintura marxa molt bé.

- Enganxar gomets: Els reis també li van portar un kit de gomets de tots colors i formes. També ens hi passem algunes estones.

- Mirar els dibuixos: Li agrada molt que engeguem l'ordinador i li anem posant tot el repertori de dibuixos i cançons que li agraden: "Uh oh no tinc por", "El tren petitó", "Pingu", "Cantajuegos", "Teletubbies", "Willie fog", "Charlot".... De moment no mira cap canal de dibuixos en concret sinó que som nosaltres que li anem posant els que ens semblen.

- Cuinar: Aquesta activitat li encanta! Ens posem les dues el davantal i fem coques, galetes.... Ella m'ajuda a ficar la farina, el sucre, a remenar... Bé, a vegades acabo fent-la baixar de la cadira perquè en comptes d'ajudar-me ho espatlla tot, però què hi farem! Ahir va ser el primer dia que vaig fer cookies, recepta que vaig treure d'aquí, i aquest és el resultat. Estan boníssimes!:


- Jugar a fer puzles, torretes amb les fustetes, jugar amb el tren.... també li agrada. però no s'hi està massa estona jugant a aquests jocs de manera individual. Preferix que fem activitats juntes. A mi m' encanta, tot i que no em queda temps per fer gaires coses més. Sort que després també entrem tots a al cuina a preparar el sopar!

I vosaltres, què feu les tardes d'hivern amb els petits?

20 comentaris:

  1. Nosaltres encara anem alguna tarda al parque, però poquetes. Les altres o venen els amiguets a casa i juguen mentre les mares fem petar la xerrada, o anem a casa d'algun d'ells, o bé tornem soles cap a casa. Si és així molts cops juguen soles mentre jo cuino o endreço o planxo o el que sigui alternat amb fases de joc amb elles (és la sort que tenen de ser dues, tenen sempre una companya de jocs encara que la mare estigui enfeinada). Elles s'estretenen molt dibuixant, retallant, enganxat gomets (els reis també en van dur a casa), mirant contes (se'ls expliquen entre elles), disfressant-se, fent puzzles... una mica com vosaltres. A mi m'agraden aquestes tardes les tres tancades a casa.

    La recepta de les cookies me l'apunto a veure si una tarda ens animem a fer-la.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Nosaltres també ens reunim de tant en tant per fer berenars amb les amigues de la colla que també tenen nens i sens dubte és una molt bona manera de passar la tarda!! Tot i que, mentre vigilem als peques, nosaltres quasi no tenim temps de parlar de coses nostres!

      Elimina
    2. si, això ja passa! és una mena de "conversa interruptus"...

      Elimina
  2. Ah, que mona dient que plou blanc!!!! les meves estaven emocionades!

    ResponElimina
  3. Jo aquesta setmana la tinc matí i tarda, que no es troba massa bé....i aquest matí hem fet unes madalenes salades (amb pesols i formatge de cabra)...m'ha ajudat a remenar. També te una cuineta i fa menjars amb la plastelina...s'hi passa una bona estona! La tria màgica és: plastelina, gomets i cuineta. Tot i que ara li ha agafat la falera de cop de tirar-ho tot a terra...com una espècie d'arrebato...jeje i ja em tingut bronca! ;) Ella ha vist la neu per primer cop aquest matí (aquí no para de nevar) i s'ha quedat ben parada! És xula la neu!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, que xula la neu! Aquí, però, ja ha marxat tota!

      Espero que es millori la peque!!

      Elimina
    2. Anna vull la recepta d'aquestes madalenes!!!!!

      Elimina
    3. 2 ous, 150 de farina, mig sobre de royal, 4 cullarades soperes d'oli, mig got de llet (potser després de fer-les en posaria més o iogurt, perquè quedés més esponjós...), una mica de sal, pèssols sencers de pot (o en puré si no els hi agraden als nens), omplir una mica el motlle, repartir trossets de formatge de cabra i tapar-ho amb una mica més de massa (que quedi tres quarts de motlle ple). Després al forn ja calent..jo ho he posat 20 min a 180 (però el meu forn no va massa ràpid, si es bon forn, posa-ho menys)....ale! si ho fas, vull saber que tal!!

      Elimina
    4. Gràcies! Ja t'explicaré si les fem que serà que sí :-P Això sí, el tema pèsols a casa no va gaire així que seran només de formatge.

      Per cert, això de q després de fer-les s'ha de posar més llet... Et refereixes a quan ja està la massa, oi?

      Elimina
    5. Ostres Onavis, t'estem ocupant el post...jeje...el tema de la llet no ho he explicat bé...volia dir que jo vaig posar mig got de llet però van quedar poc esponjoses i que potser hagués quedat millor posar més llet més o sinó en comptes de llet posar-hi iogurt, perque fossin més esponjoses...vosaltres mateixes...

      Elimina
    6. Ja veig que el pròxim blog que creem serà de cuina!!! je je

      Elimina
    7. Calla, calla, no donguis idees...;)

      Elimina
    8. ja ja ja ja ja doncs mira, no estaria malament... ;P

      Elimina
    9. Ui doncs a mi m'enganxeu de seguida. Últimament m'ha donat per la cuina i estic tota inspirada jajaja! Quina llàstima que tingui el cul tan gros sinó faria més coses jeje! (no es que cuinar m'engreixi és que després em jalo el que cuino...) :-P

      Ahir amb l'Andreu vam fer madalenes de color rosa jaja!

      Onavis perdó per l'okupació!

      Elimina
  4. Doncs jo estic desitjant que arribi el bon temps per sortir i que corrin perquè aquests dos bitxos no saben estar sense barallar-se!

    Les nostres tardes també solen ser mogudetes. En sortir de l'escola sempre toca fer algun encàrrec i després fins que no arriba l'hora de sopar doncs depenent de les ganes de l'Andreu fem una cosa o una altra. Hi ha dies que demana veure dibuixos perquè està cansat, altres pintem i posem gomets, altres juguem a cotxes o fer parquings, altres juguem amb les joguines de la play doo que li van portar els reis... Vaja que pel que veig totes fem activitats similars.

    Això sí, fem les activitats ficant en Biel pel mig com podem que ara mateix és prou complicat jeje!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Amb dos de diferents edats la cosa es complica, no?
      Ai la que m'espera!!

      Elimina
    2. Home, la cosa dona feina però res, es sobreviu perfectament :-P

      Elimina
  5. Nosaltres estem passant molts dies tancats, ja sigui per malalties, fred.. i he descobert que la clau amb el baby no és tant el que fem sinó el a on ho fem. Li agrada canviar d'ambient, cosa que entenc perfectament si has d'estar tan de temps tancat... així que tenim muntades diferents zones de jocs per tot el pis.
    Anna, m'he apuntat la teva recepta :-P

    ResponElimina