Una de les coses que tenia clares a l'hora de fer la "llista" de naixement era que no volia utilitzar cap parc, almenys no com a lloc on deixar a la meva filla constantment. Prefereixo que tingui espai lliure per moure's i que no se senti engabiada. Això comporta que has d'estar sempre amb un ull atent al que fa, però també té molts avantatges.
Deixar que els nens explorin els seus moviments i capacitats és molt bo, i probablement els impulsarà a gatejar.
La meva filla ha començat aquesta setmana a gatejar "de veritat", és a dir, cap endavant. I informant-me sobre el tema he descobert tots aquests beneficis que porta implícits el gateig:
La meva filla ha començat aquesta setmana a gatejar "de veritat", és a dir, cap endavant. I informant-me sobre el tema he descobert tots aquests beneficis que porta implícits el gateig:
1- Enforteix i desenvolupa els músculs i articulacions de tot el cos.
2.-Els nens que gategen tenen més facilitat a l'hora de superar dificultats, tant afectivo-relacionals com motores.
3- Desenvolupa el sistema vestibular i el sistema propioceptiu, que permeten saber on estan les pròpies parts del cos.
4.-Desenvolupa el patró creuat, que fa possible el desplaçament corporal en equilibri del cos humà. Gatejant es tonifiquen els músculs que permetran que, quan el nen camini, mantingui la columna recta.
5- Desenvolupa la convergència visual i possibilita l'enfocament dels ulls. El nen ha d'aprendre a mirar el terra per col.locar bé el genoll i també a uns tres metres de distància per a decidir on vol anar. Així es facilita l'acomodació visual. Hi ha estudis que diuen que el 98% dels nens amb estrabisme no van gatejar prou.
6- Desenvolupa l'oposició cortical. El cervell aprèn que el dit gros de la mà s'oposa als altres quatre. Aquesta funció permet agafar objectes i fer servir les mans.
5- Desenvolupa la convergència visual i possibilita l'enfocament dels ulls. El nen ha d'aprendre a mirar el terra per col.locar bé el genoll i també a uns tres metres de distància per a decidir on vol anar. Així es facilita l'acomodació visual. Hi ha estudis que diuen que el 98% dels nens amb estrabisme no van gatejar prou.
6- Desenvolupa l'oposició cortical. El cervell aprèn que el dit gros de la mà s'oposa als altres quatre. Aquesta funció permet agafar objectes i fer servir les mans.
7- Permet que el nen s'adapti al medi que l'envolta. El nen mesura en distàncies el seu voltant, tenint com a referència la distància que hi ha entre els ulls i la palma de la mà. Aprèn a recopilar informació espacial.
8- Si es fa correctament, s'afavoreixen les futures connexions entre els dos hemisferis cerebrals. Un dels hemisferis es converteix en dominant i l'altre en servidor, per a no haver de fer servir els dos a la vegada. Ex: no haver d'agafar cada objecte amb les dues mans, sinó amb una sola.
9- Afavoreix l'escriptura i tenir bona lletra en el futur. Es desenvolupa la coordinació cerebral entre l'ull i la mà.
10- Augmenta la seva autonomia i comença a prendre decisions.
Clar que també té inconvenients. Del tema d'haver de netejar molt sovint el terra i que la seva roba quedi quasi negra no en parla! Ni d'haver d'inspeccionar que no quedi cap perill al seu abast! Ara començo una nova etapa!
Visca! És molt divertida aquesta etapa! Ja ho veuràs!
ResponEliminaEm constava que tenia avantatges però no tants!
I per cert, a nosaltres ens van regalar un parc de fusta que consta de baranes unides entre elles i una d'elles no la tenim posada de manera que queda com si fos el seu racó de joguines on pot entrar i sortir quan vol i així les gosses no hi van.
Els parcs com a gàbia, i tant que no!!!