13 de gener del 2011

The worst hits

Fa un temps vaig fer una llista dels millors moments que em regalava la meva filla. El temps treu part del glamour a les coses i ara ja tinc una llista de tots aquells moments en que ser mare no és lo més agradable del món!

1.- Quan arribo a la feina i m'adono que tinc la roba tacada de moquets seus que m'ha enganxat quan es refrega damunt meu al fer-li la última abraçada.

2.- Quan li trec els mocs amb l'aspirador nasal i de sobte (oh! no!) sento un regust desagradable a la boca....Per no haver posat suficient coto fluix o aspirar amb massa força!

3.- Aquells instants curts en que la nena va despullada i jo l'agafo "un momentet" perquè se m'han acabat els bolquers i he d'anar a buscar-ne, o perquè em disposo a posar-la dins la banyera.... Moments molt curtets en que penses que no tindrà ni temps, però sí que en té i es fa una gran pixada damunt meu!

4.- Els episodis de diarrea en que les seves caques tenen una textura i olor fulminants. Si no fos filla meva no ho suportaria. A la guarderia tenen molt valor de fer-ho, i si es fiquen guants i mascareta en aquests casos no ho trobo gens exagerat.

5.- Els dies en que he comprat el peix més fresc (i més car) de la botiga o he fet una sopeta amb un caldo que ja alimenta només de sentir-ne l'olor i ella, justament aquell dia, només veure-ho fa que no amb el cap i es nega fins i tot a provar-lo. O es dedica a fer marranades tota l'estona. En canvi, els dies que hi ha el menjar "fet de pressa i corrents" habitual sempre té una gana voraç.

6.- Quan porto una bona estona a la seva habitació fent-la adormir, i sembla que finalment dorm. Jo retiro cautelosament la mà de la seva esquena, m'aixeco contenint la respiració i vaig cap a la porta de puntetes, quasi levitant. En aquell moment, tant aprop de la victòria, el seu plor de nou. A tornar a començar!

7.- Quan estic enmig d'un son profund i de sobte apareixen al meu somni els plors d'una criatura. Tardo una estona en reaccionar i adonar-me que és un dels despertars nocturns de la meva filla. Els de les dues de la matinada són criminals.

8.- Quan descobreixo que el comandament de la televisió definitivament no funciona, després de que ella porti molts mesos jugant-hi i tirant-lo a terra. Intentem amagar-li sempre que podem, però quan el troba el tira a terra abans de que hi siguem a temps.

9.- Quan estem a la banyera i agafa el mànec de la dutxa. Amb un moment està tot el lavabo perdut. Reconec que vaig riure el primer dia, però ara ja no ho trobo tan divertit.

10.- Quan no puc fer res res res sense tenir-la enganxada a les cames.

3 comentaris:

  1. Quin post més divertit! He rigut molt, i estic admirat de com treus el temps i les ganes per seguir fent escrits amb tanta regularitat!

    Volia fer-te un comentari pel que fa a l'aspirador nasal. Nosaltres els hem provat de tots els tipus, i hem acabat comprant el elèctric de beaba (crec recordar). Va de conya i et pots oblidar de tastar-los i en el meu cas concretament de contagiar-me de manera immediata de totes les petites malalties que li agafen!

    ResponElimina
  2. Re-benvingut Jaume!
    Escriure el bloc requereix temps, però també em serveix de "teràpia".
    No coneixia els aspiradors elèctrics. Però ara ja potser és massa tard per comprar-ne un. O no? Quan aprenen a sonar-se per a treure els mocs? Merci pel consell!

    ResponElimina
  3. jejejeje! Amb el 4 t'has passat!

    i el 6... jejejeje! jo també lebito! Ahir 4 vegades seguides!!!!!!! Es que quan hi ha mocs costa molt que s'adormin profundament de seguida!

    jejejeje què bo!

    ResponElimina