8 de febrer del 2013

Divendres literari

Avui tocava Divendres Musicals, però aquesta setmana ha estat especial per mi ja que tinc una novetat important: s'ha publicat el meu llibre! I això no passa cada dia.
Així que avui us parlaré d'aquest llibre, que acaba de sortir a la venda:




És el llibre que ha sorgit fruit de la tesi que vaig llegir el febrer de l'any passat. 
L'any 2012 feia broma de que era l'any dels meus tres "parts", que en ordre havien de ser els següents: la tesi, el nen i el llibre. Però com ja se sap, tot el tema de la publicació va molt lent i, tot i que jo vaig lliurar el manuscrit final pocs dies abans de parir, fins ara el llibre no ha vist la llum.
I n'estic molt contenta, tant de com ha quedat al final l'edició com de tenir aquest llibre a les mans. És una gran satisfacció.
Tal i com explico en més detall en el post al meu altre bloc ,  el llibre estudia sociològica i narrativament els àlbums fotogràfics familiars, per a saber-ne més sobre quin és el relat típic que expliquem sobre nosaltres mateixos a partir de les fotografies i per veure'n els canvis que s'han produït amb el pas dels anys.   
Per a fer la tesi vaig analitzar 25 àlbums familiars que molt generosament em van deixar familiars, amics i coneguts. I per fer el llibre, vaig analitzar-ne encara 20 més. Agraeixo una vegada més a les famílies haver-me deixat els àlbums, que és un objecte del que sé que costa de despendre's, encara que sigui durant poques setmanes. Al llibre final hi ha doncs moltes fotografies de persones molt estimades per mi, ja que algunes són del meu propi àlbum familiar o de gent molt pròxima i això encara fa aquest llibre més especial per mi.
Si teniu interès en comprar el llibre, es pot fer a través d'aquest link. I desprès estaré encantada de saber-ne la vostra opinió! 
El llibre també es presentarà el pròxim dia 12 de març a les 20.00 del vespre a l'IEI de Lleida. És una hora molt poc conciliadora i a la majoria us queda una mica lluny, però si sou de les terres de Ponent esteu convidats a assitir-hi!

Bon cap de setmana!

9 comentaris:

  1. Moltes felicitats. M'encantaria acompanyar-te el dia de la presentació, però ja saps com va això de la canalla. Faré el que pugui per venir, m'interessa molt el que expliquis.

    ResponElimina
  2. Enhorabona, Onavis!
    I una bona idea per a SANT JORDI, també.
    Tindré en compte la teva presentació, xo ja ho dius tu, és una hora poc conciliadora, però seria una bona ocasió per a posar-nos cara ;)

    ResponElimina
  3. Acabo de demanar el teu llibre.Sóc professora de cicles i imparteixo un mòdul relacionat amb la infància i la família.Crec que el teu llibre em pot anar bé.Tan aviat com el llegeixi et dóno la meva opinió
    Una abraçada

    ResponElimina
  4. Molta sort a la presentació!!! El dia que ens veiem porta un exemplar que tinc moltes ganes de fer-hi una ullada!! :)

    ResponElimina
  5. Ana i Hiolambda, sí, l'hora és fatal. Però si al final veniu estaré encantada de saludar-vos i desvirtualitzar-vos!

    Núria,que bé! Espero que t'agradi.Fa uns mesos vaig fer un seminari a professors d'història on parlàvem de com treball a l'aula a partir dels àlbums familiars, i van sortir coses molt interessants. A partir de les fotografies, els alumnes poden descobrir parts de la història de la família, preguntar als pares i familiars, comparar-les amb els seus propis records... És una eina útil. Ja em diràs!

    Anna, a veure com anirà! Ja explicaré!

    ResponElimina
  6. Carai, moltes felicitats! :-) T'han anat els parts la mar de bé, eh¿? No et pots pas queixar...

    ResponElimina
  7. Moltes felicitats!! Quina il·lusió tenir-ho a les mans, no? Recordar el 2012 per això i no per la crisi està molt bé!!! Petonets!!

    ResponElimina
  8. Moltes felicitats Onavis!!! Porto uns dies despenjada i em trobo amb aquesta agradable sorpresa :)

    ResponElimina