5 de juliol del 2012

Streptococcus positiu


 Ahir vaig rebre el resultat de l'analítica. Continuo estant una mica baixa de ferro, tot i els complements que em prenc. La resta, tot bé.
Menys els resultats del cultiu vaginal, que han sortit positius en el bacteri estreptococcus agalactiae.
És un estreptococ del grup B, el qual és normal que tinguin un 20 % de les dones sanes.  No presenta símptomes ni complicacions, el problema ve quan es té durant l'embaràs, ja que si el nen s'infecta al passar pel canal de part, pot contraure una infecció que podria derivar en malalties greus. 
Jo em vaig quedar bastant preocupada al llegir els resultats i, com que tant el meu ginecòleg com la meva llevadora estan de vacances (no tinc hora fins d'aquí dues setmanes), vaig cometre un dels màxims errors que es poden cometre: buscar informació per Internet sobre el tema.
Aquí sí que em vaig espantar molt, ja que lògicament em vaig quedar amb lo pitjor: que si el nen pot contraure una meningitis, quedar-se sord o cec, tenir retards en l'aprenentatge....
Sort que aleshores vaig posar una mica de seny i vaig decidir trucar al ginecòleg, per fer-li la consulta telefònica, més que res per si m'havia de prendre res.
Em va dir que era una cosa normal i que, simplement, en el moment en que em poses de part, em donarien antibiòtic per debilitar el bacteri. Però que no es recepta res abans del part perquè tornaria a sortir.
Després vaig trucar també a la meva amiga llevadora i em va tranquil.litzar encara més, dient que és un tractament que es fa habitualment i que no té complicacions. Em va aconsellar que si em poso de part, no tardi molt en anar a l'hospital, per  a que els doni temps a posar-me l'antibiòtic unes hores abans del part i pugui fer efecte. I si no hi arribés a temps, en el pitjor dels casos, haurien de fer una analítica al nadó recent nascut i, si s'hagués infectat (que passa en un tant per cent molt baix dels casos), li posarien l'antibiòtic a ell per a que la cosa no anés a més.

Amb l'anterior embaràs aquesta prova em va donar negativa, per tant no vaig haver de patir per això. Però vaig patir molt pels resultats del triple screening, aleshores. D'una manera o una altra, l'embaràs sempre comporta un patiment!
Ara estic una mica preocupada per això, però espero que tot vagi bé i puguin posar-me l'antibiòtic abans del part!

14 comentaris:

  1. A mi em va donar possitiu. Crec que li deu passar a moltes mares. L'únic que em va preocupar va ser que m'havien de posar un goteix amb l'antibiotic i no podria tenir el part "sense fils"...crec que és un tema força rutinari i no has de patir gens,en el meu cas no li van donar cap importància, més enllà de la necessària, no em van donar cap directiu especial ni em van dir d'anar-hi abans ni res. Entres i quan vas a l'habitació et posen l'antibiòtic i ja està.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostre, doncs em tranquil.litza la teva experiència, i que no et dónessin cap directriu especial. Deu ser una cosa amb la que s'hi troben sovint!

      Elimina
  2. Si és que ser mare és amoïnar-se per tot des del minut zero... Jo d'això no entenc perquè em va donar negatiu en els dos embarassos però si els metges diuen que no és res i l'Anna ho corrobora no tens perquè patir.

    Ai que poquet quedaaaa :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Això ja està molt aprop..... I sí, el patiment comença des que es veu el positiu al predictor!

      Elimina
  3. Et diria que t'amoïnis, que ja veus que és un procediment gairebé rutinari, que s'hi troben en un percentatge relativament alt de casos... però t'amoïnaràs si o si, és llei de vida ;) Segur que tot va genial!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, em vaig preocupar bastant sobretot quan ho vaig saber. Sobretot pel fet que els resultats em van arribar per correu i no tenia a davant cap metge que em "traduís" la informació. Però ara ja estic més tranquil.la!

      Elimina
  4. Deixo aquest enllaç que he trobat avui sobre el tema, del bloc d'una ginecòloga:

    http://laurarodellar.blogspot.com.es/2012/05/lestreptococ-un-microbi-galactic.html?showComment=1341562161623#c6777188893117107473

    Molt aclaridor!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Està molt bé el post, gracies per posar-lo. A mi també m'ha aclarit i crec que després de llegir-l'ho encara estaria més tranquil·la. Com deiem, sabent-ho i podent-ho controlar, no hi ha d'haver cap mena de problema. També m'ha agradat saber que no cal que t'ho adiministrin per via intrevenosa continuament, oi? només cada 4 hores...és tant important està ben informants per poder controlar tot el que ens passa...cada cop ho tinc més clar.

      Elimina
  5. estigues tranquil·la perquè el pitjor es no tenir el diagnostic. Un cop el tens, els metges estan super acostumats. També en alguns casos, perque no s'infecti, solen fer cesàrea. ANims!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, el pitjor es tenir-ho i no saber-ho, que segur que també hi ha casos. A veure com anirà. Espero que no calgui cesàrea!!

      Elimina
  6. Primer tranquil·litzat, que els nervis l'únic que fan és baixar les defenses. Ja veuràs com tot anirà bé.
    Una abraçada

    ResponElimina
  7. A mi també em va donar positiu al segon embaràs, i com el part va ser en una hora no va donar temps de que l'antibiòtic que em van posar fes efecte. L'única cosa que van haver de fer és posar-li l'antibiòtic directament al nen al neíxer i ja està.

    ResponElimina
  8. A mi també m'ha donat positiu, però per un exudat vaginal a la semana 15 d'embaràs..., la llevadora diu que m'ho he de tractar ara i el ginecòleg diu que fins al moment del part, en què quedem?. Estic bastant espantada. Agraeixo assessorament.

    ResponElimina