23 d’agost del 2010

Jocs

Moltes mares ens pensem que per a estimular als nostres fills els hi hem d'anar comprant determinats jocs a cada edat. Jo entro sovint a les botigues de nens i em miro els jocs que hi ha. Però quasi sempre surto amb les mans buides.
La majoria són joguines molt voluminoses, amb funcions molt bàsiques, i de plàstic. Quan pregunto on són els jocs de fusta, me'n porten dos o tres i em diuen que és l'únic que tenen. No ho entenc.
A més, la petita no fa massa cas de les joguines que li hem comprat expressament. En té algunes, però també juga amb tot el que es troba pel camí. Navegant per Internet, he trobat moltes pàgines que donen idees per a jugar amb els nens, segons cada etapa en què es troben, sense la necessitat de joguines comprades.
De la pàgina de educacioninicial he tret idees molt interessants i senzilles:

1. Posar i treure objectes: Amagar un ninotet dins d'una caixa (de sabates, de cereals o del que sigui). Jo el poso a dins i ella l'ha de treure. Sembla molt fàcil, però s'hi va passar una bona estona fins que ho va entendre.

2. Fer sorolls: Recopilar diferents objectes que fan soroll i anar provant. (Ex: guardiola petita amb monedes dins, bossa de macarrons, instruments musicals, paper de cel·lofana...)

3. Mirar revistes i llibres: Cada cop veig que hi presta més atenció. I se li il.lumina la cara cada cop que girem pàgina. Crec que comença a recordar les coses que fem a cada moment, perquè quan veu un animalet o objecte ja em mira la boca esperant que jo faci el so.

4. Gateig: Fer túnels per on ha de passar gatejant, posar-li impediments que ha de saltar o vorejar...

Són jocs que tots tenim a l'abast de la mà i que segur que els fem sense pensar-hi quan estem amb ells.
Clar que nosaltres hem d'estar amb ells i participar activament en el joc. Jo estic re-aprenent els sons de tots els animals i el nom de cada un d'ells!!
I de la panera dels tresors teníeu raó els que hem vau dir que la cosa durava poc. Un cop aprenen a moure's, tota la casa és la panera! Jo recomano que a partir dels sis mesos ja se'ls hi doni, perquè almenys la meva hi ha passat llargues estones, i s'ha fet curt!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada