16 d’agost del 2011

Vacanze Romane

Feia temps que teníem ganes de fer un viatge a Roma. A mi m'agrada molt visitar les ciutats a fons i veure'n tots els museus i racons, però ara és molt difícil per motius obvis. Per tant, la idea era anar a una ciutat on passejar pel carrer i asseure's a les places ja fos un plaer. I Roma és ideal per a això! A més, l'elecció tenia "truco": jo ja havia estat abans a Roma! És a dir, que ja no tenia la necessitat de veure segons quines coses i m'estalviava el fet de neguitejar-me si la peque volia marxar d'un lloc al cap d'un segon d'haver-hi entrat.
Aquest viatge estava dissenyat a la seva mida, en plan tranquil.litat total. La sorpresa ha estat que hem pogut veure encara més coses de les que havíem planejat i que ella s'ha adaptat molt bé a les vacances!! Els últims dies si li preguntàvem si es volia quedar a Roma o tornar a casa deia: "A Moma!".
I també ha menjat i a dormit molt bé. Hem seguit els seus horaris de menjar i hem anat cada dia a fer la migdiada a l'hotel, cosa que ens anava molt bé a tots. Però als matins i a les tardes, hem visitat un munt de llocs!

Aquí va una mena de resum temàtic de la nostra setmana romana:

- L'hotel Aberdeen ha resultat molt bé. El vam escollir a cegues, pel preu i la situació. És molt cèntric (anàvem a peu a tot arreu, excepte al Vaticà) i ben comunicat amb parades de bus i metro. És un tres estrelles i tot i que ens havien dit que a Itàlia això és com si fossin dos, no ha resultat cert en aquest cas. Les habitacions eren molt complertes, netes, i amb un lavabo gran. L'esmorzar era molt complert, de tipus bufet i la petita estava encantada. L'únic inconvenient era que no hi havia ascensor per a pujar al primer pis. La resta, perfecte.

- El menjar: Ella s'ha ficat les botes! De moment encara no li demanàvem un plat per ella, si no que li donàvem de lo nostre, però hi havia dies que quasi s'ho menjava tot! Sort que ja ho sabíem i demanàvem una mica de tot per a que ella tingues al final un bon plat que contingues una mica de verdura, una mica de pasta i una mica de carn o peix. I dels gelats i els postres ja ni en parlo!! Jo he fet una gran cata de tiramisús i gelats d'straciattella, i la petita també hi ha ficat cullerada! I també anàvem comprant molta fruita i iogurts per ella.

- Roma amb cotxet: Pels carrers no hi havia problema, tot i que s'ha de tenir en compte que hi ha adoquins (en el nostre cas, un èxit per adormir-la des de sempre). Ara bé, per baixar al metro l'havíem de portat "bajo palio" (aixecant el cotxet) per baixar les escales. L'experiència més dura va ser visitar el Foro Roma amb cotxet i la ciutat antiga de Ostia, molt complicat amb aquells empedrats! És bastant cansat, sort que teníem voluntat (i un home forçut!!). I a la basílica del Vaticà directament no deixen entrar cotxets, els has de deixar en un servei de guarda-roba (gratuït) que hi ha al costat.

- Visites turístiques: A part de tots els llocs típics que es poden visitar a Roma, també vam passar un diumenge al matí al parc Villa Borghese on vam llogar una bici i vam veure el llac . I vam arribar a les portes del museu Explora, un museu pensat per a nens de 0 a 12 anys que tenia molt bona pinta. Llàstima que estava tancat per vacances! Ostia Antica també ens ha agradat molt, és una antiga ciutat romana molt ben conservada i situada a pocs quilòmetres de Roma.
- Maletes: Un dels encerts del viatge ha estat portar motxilles enlloc de maletes. D'aquesta manera teníem sempre les mans lliures per a portar el cotxet i estar per ella. I no anàvem massa carregats, ja que els vestidets d'estiu no ocupen gaire.

- Avió: És el que em feia patir més i el que millor ha anat! Li vaig donar popa abans d'enlairar-nos i va dormir tot el viatge!

- Incidències: En una de les sortides del metro la petita es va fer un tall al dit. Les portes especials per a la sortida de cotxets s'obren amb una mica de mala llet, ja que a part d'obrir-se cap als costats també baixen una mica, i molt ràpid. No es va fer un tall massa profund, però el suficient com per espantar-la molt. Allí al metro la van curar una mica i com que després anàvem al Vaticà, la van curar a la infermeria vaticana. Per sort, no li va impedir caminar i tot va cicatritzar molt bé.

Vaja, que la nostra experiència visitant Roma amb una nena petita ha estat molt bona i ja estic pensant quin serà el proper viatge!

1. Ostres! Qué maco tot el que expliques (menys el tall al dit, es clar). Jo he estat tres cops a Roma i realment sou uns valents havent visitat aquesta meravellosa ciutat amb una nena petita.

2. Que xulo deu ser Roma, jo encara no hi he estat, però és un bon lloc per anar-hi amb criatures petites. A veure si l'any vinent ens animem a fer un viatget amb el nen.

3. Ostres, la veritat és que quan he sabut que vau estar a Roma he pensat que la cosa no hauria estat fàcil. Tot i que m'encanta la ciutat he de reconèixer que és una mica caòtica i no sé si molt adaptada a nens (i cotxets i companyia). Però veig que us heu apanyat molt bé! Suposo que ,com deies, ajudava que no haguèssiu de fer cues al Coliseum o als Museus Vaticans, que haguès estat un rollo per la peque. Ostia Antica i Villa Burguese, fantàstic per passejar amb ella! (si no feia massa calor) i el menjar italià sembla fet per als nens! pasta, pizza i gelats! (i ha res millor?). Me'n alegro molt que ho hagueu passat tan bé!

4. MMmmmmm Roma!! és genial!! el que ha de ser un pal és Venècia amb cotxet (un cop vaig veure un reportatge i era d'allò més divertit)
    Ja veig que us ho heu passat d'allò més bé, agafo notes de tot!!

5. Caram quina bona pinta de viatge. Llegit així entren ganes d'anar-hi ja mateix!

6. Un viatge fantàstic! Jo vaig estar fa poc (abans del baby) i em va estressar bastant perquè hi ha masses coses per veure i vaig acabar molt cansada. Ni m'ho plantejava tornar amb el baby petit però llegint la teva experiència m'has animat a repensar-m'ho, ni que sigui per tornar a menjar gelats a TRastevere, quin vici!

7. Nosaltres també som de visitar ciutats a fons i molt de museus, cosa que ens ha tallat a l'hora de fer vacances d'aquesta mena des de que tenim el nen. Ara que és més gran i que està molt acostumat a anar als museus d'aquí potser seria el moment de plantejar-nos-ho, tot i que reconec que el problema és nostre de fer-nos més a la idea de que cap viatge ja podrà tenir la intensitat que tenia quan estàvem sols.
    No hagués dit mai que Roma fos una ciutat amable per anar amb nens, la recordo molt caòtica com diu l'Anna. M'alegro de que hagi anat tant bé i m'apunto el nom de l'hotel, sempre està bé tenir aquestes referències.

8. Ep noies! Home no us penseu que tot van ser flors i violes, també vam acabar esgotats i hi havia dies en que la petita no menjava gaire bé... Però en general molt bé i vam veure molt bé la ciutat! Molt més bé del que m'esperava!

Anna, al colosseu sí que hi vam anar! Vam ser matiners i no vam fer gaira cua (uns 40 min). Això sí, mentre un feia cua l'altre estava amb la nena jugant per fora a perseguir coloms!

9. Que bé!!! nosaltres estem pensant a anar a Londres (una de les madrines de les nenes viu allà) i llegir que us ha anat tan bé m'anima!

I si els adoquins no són els millors amics dels cotxets: t'ho diu una que viu a un carrer que fa uns anys l'ajuntament va decidir que considerava casc històric i per tant s'havia d'adoquinar...