15 d’abril del 2010

El tirallets (3)

Ja fa més d'un mes que treballo algunes tardes. I la veritat és que ho portem bastant bé. El dia a dia ens va ensenyant com ho hem de fer. Ara ja puc respondre moltes de les preguntes que em feia els dies abans d'incorporar-me a la feina.

1. Quanta llet prendrà?
Doncs depèn, però en general no gaire. Pràcticament mai s'acaba el que li deixo (uns 150 ml). A vegades no pren res durant les quasi cinc hores que està sense mi. Algun dia s'ho acaba tot (sobretot si es son pare qui li dona). I, d'altres poca cosa: uns 40 o 60 ml.
2. S'agafarà bé al biberó, i al pit, desprès?
Jo no vaig acostumar-la abans al biberó, no vam fer proves. Els primers dies el rebutjava, però ara, quan n'hi vol, se'l pren. No he notat que popi de manera diferent des que fa algunes presses amb el biberó.
3. Em serà fàcil treure'm la llet?
La meva relació amb el tirallets és molt bona ara. Em trec una mica de llet al matí i, sobretot, quan arribo de la feina. En surt molta aleshores. I no em calen massa preliminars.
4. Què farà quan jo no hi sigui?
La petita està molt ben cuidada, ja que es queda amb el seu pare o amb els padrins. Normalment els hi dorm molt. Però també plora, clar!
5. Em trobarà a faltar?
No ho sé! Suposo que sí! Quan torno em fa un gran somriure.
6. La trobaré a faltar?
No tinc gaire temps d'enyorar-me. M'agrada la meva feina i em passen ràpid les hores. Ella sempre està present, però em puc concentrar en d'altres coses. Això sí: acabo a les vuit; i a les vuit i un minut ja estic al cotxe!
7. Em faran mal les popes?
A última hora me les començo a notar molt plenes, però no el suficient com per haver-me d'endur el tirallets a la feina. A més, sé que quan arribi a casa m'espera la petita amb moltes ganes de popa!
8. Em vindrà la regla?
Sé de casos que els hi torna la regla quan s'incorporen a la feina, pel fet d'estar hores sense alletar. Jo vaig tenir molts dolors menstruals durant la segona setmana. Però van desaparèixer i la regla encara no m'ha vingut. Espero seguir així!!
9. Recuperarà ella el temps perdut?
Ella popa molt per la nit des de sempre, i no noto especial diferència els dies en que he anat a treballar. Tot igual.
10. Val la pena anar a treballar?
La pregunta clau!! Si hagués d'anar a treballar 8 hores cada dia, no ho faria. Sé que a vegades no hi ha més remei però a mi se'm fa dur només d'imaginar-m'ho. No anar-hi és el més natural: dedicació exclusiva pels nostres fills. Però fa que el contacte amb el món "real" sigui molt poc.
Jo estic contenta de l'opció que he escollit: treballar poques hores. D'aquesta manera, no tinc la sensació de deixar-la massa temps sense mí; i jo disposo d'unes hores en que puc retrobar-me amb una part de mi mateixa que tenia oblidada. I m'agrada!

3 comentaris:

  1. jo començaré el mes que bé, han sigut sis mesos màgics, i ara es el que tu dius els seus somriures hi valen tot :). Faré cinc horetes, pero ja sé que ho pasaré fatal al començament... en fi, es el que toca...de moment..

    ResponElimina
  2. També encantada! Però sóc bastant irregular escrivint...a veure si trobo més moments! Per cert, m'encanta la paraula "popa"! Per aquí on visc no se'n diu pas així!Vagi bé!

    ResponElimina
  3. Celebro que tot us vagi bé. Jo he optat per no treballar, com hauràs vist al meu bloc (jo no tinc ningú per aquí), però el que és important és decidir el què a consciència.

    ResponElimina