14 d’abril del 2010

Fent esport durant la lactància

Ja se sap que hi ha molt mites sobre el fet de donar al pit.
Un d'ells és el que diu que la pràctica de l'esport és incompatible amb la lactància.
Per Internet hi ha informacions diverses (com sempre). Diuen que les hores després de fer esport disminueixen alguns factors de defensa i de sucre en la llet, i que n'augmenta l'àcid làctic i les proteïnes, fet que pot fer canviar el sabor. Jo vaig preguntar-ho als professionals de la salut, i em van dir que no hi havia cap problema, que no disminuïa la producció de llet ni res d'això.
Sempre he fet molt esport. Durant l'embaràs no en vaig fer (tenia por de tenir un accident), però sí que en faig durant la lactància.
Un cop passats els dos primers mesos i quan la llevadora em va dir que no hi havia cap inconvenient i que ja "ho tenia tot a lloc", vaig començar a fer esport de nou.
Sempre m'ha agradat agafar la bici i perdre'm pels camins. Com que ara em sap greu deixar a la petita, em vaig comprar una bici d'spinning estàtica. No és el mateix, clar. Però així la veig mentre pedalo! I estaré en forma quan torni a retrobar-me amb la meva mountain-bike!
És important utilitzar uns bons sostenidors i, lògicament, beure força aigua.
A vegades li dono el pit just en acabar. A vegades al cap d'una estona. Depèn de quan ella en demana. I mai he notat que em rebutgés el pit o fes una cara estranya.
Si canvia el sabor, no deu ser necessàriament a pitjor. I potser a ella li agrada més, qui ho sap!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada