17 d’octubre del 2011

8.30

A les 8.00 sona el despertador.
La petita a vegades fa com jo i s'incorpora a l'instant i ja vol baixar (al matí sempre som tres al llit).
D'altres vegades, fa més com son pare i es gira i continua dormint. Així que encara no sabem a qui s'assembla amb això del despertar, perquè hi ha dies de tot.
Mentrestant, amb ella ajudant-me o sola, jo preparo l'esmorzar i les coses que fan falta.
Dia sí dia no, toca dutxar-la. Ara que ha fet bon temps arribem tard a casa als vespres i no hi ha temps per les banyeres de la nit. Però, com ja vaig dir, trobo més pràctic fer-ho al matí. Mentre la rento, ella es queixa sempre de que l'aigua està massa calenta, tot i que estigui tèbia. Un cop seca, sempre m'ajuda a esbarriar la cremeta per les seves cames.
Desprès esmorzem els tres a taula, mentre el rellotge de la cuina marca les 8.30.
El seu esmorzar ha evolucionat molt! Als primers mesos d'introduïr l'alimentació complementària, li donava cereals en pols dissolts amb aigua o amb la meva llet.
Ara ja fa temps que esmorza el mateix que nosaltres.
Com en el despertar, hi ha dies que vol el meu esmorzar (pa amb melmelada i un vas de llet) i hi ha dies que vol l'esmorzar del papa (llet amb una mica de mel i cereals). Així que cada dia té un esmorzar diferent! I se'l menja contenta mentre son pare i jo parlem i vigilem de reüll que no es tiri la llet a sobre o se li tombi el vas, que passa sovint.
Després, a acabar de vestir-nos, preparar la motxilla per la guarderia, donar petonets, pujar al cotxe i cap a començar un nou dia!
I a casa vostra, què passa a l'hora punta de les 8.30??

Imatge Mercè Llimona

15 comentaris:

  1. Doncs mira, a casa el peque a aquesta hora sol dormir. Si jo treballo sóc de camí a la feina, i el seu pare dormint amb ell. I si treballa el seu pare, doncs al revés! Però ell és un dormilega total, i per tant sigui amb son pare o amb mi ell es queda clapant! :)

    ResponElimina
  2. Doncs el que m'ha sorprès es lo ràpida que ets! en mig hora està llevada, dutxada i a punt per esmorzar! quina enveja! Jo al es 8.30 ja treballo...

    ResponElimina
  3. Doncs a casa estem en plena ebullició: jo em llevo entre quarts de 7 i les 7. Vaig fent feina a casa i si tot va bé, les crido entre tres quarts de 8 i les 8, esmorzen, es vesteixen - les vesteixo, pentino, rento cares i cap a escola.

    Darrerament, però, s'acostumen a despertar abans i canviem la feina d'ordre, així que a les 8.30 estan ja arreglades i jo estic fent motxil·les...

    Jo si les hagués de dutxar al matí no acabaríem mai!!!!

    ResponElimina
  4. Mireia, ja va bé que sigui dormilega, que aprofiti ara!

    Kira, he fet una mica de trampa, perquè he explicat el que passa els dies que jo no treballo al matí, així que tot va amb calma i tinc temps de tot perquè nomès estic per ella. Els dies que sí que treballo tot és una mica més estressant, però sense massa diferències d'horari.

    Mirashka, ja m'imagino que amb dos la cosa és diferent!

    ResponElimina
  5. Jo a les 8:30h ja estic arribant a l'escola. Em porta el meu marit i hem d'anar ràpids així que fas molta enveja podent esmorzar amb la petita cada dia i estic amb les noies que ets una superwoman perquè en mitja hora jo no faig tot això ni de broma :-P

    ResponElimina
  6. Doncs la meva es despreta normalment a les 7 o així...i es desperta amb una gana! Sempre hem de corre a fer-li el bibi (la darrera innovació és que li afegim cacao...i es clar, li encanta!)

    ResponElimina
  7. Carai si que et dóna de si mitja hora! molt bé! Nosaltes a aquesta hora ja estem treballant i la petita està amb l'avi que li dóna l'esmorzar.

    ResponElimina
  8. Nosaltres a aquesta hora estem acabant de vestir-nos, pentinar-nos, rentant-nos les cares, per sortir cap a l'escola.

    ResponElimina
  9. Esther i Sol Solet, sí que tinc fama de ser ràpida, però igualment mitja hora per dutxar la nena i preparar-li l'esmorzar tampoc és cap récord, no?

    Anna, la meva també s'aixeca amb molta gana. Crec que la primera paraula que diu és "Amorsar".

    Ester, així estàs més o menys com nosaltres a aquesta hora!

    ResponElimina
  10. El baby es desperta entre les 6 i les 7, llavors el passem al nostre llit i li dono el pit, després a jugar amb el papa mentre jo preparo l'esmorzar de tothom i esmorzo soleta a la cuina ( el meu moment del dia) i sol estar tot llest cap a les 8.30. El papa li dona l'esmorzar al baby i jo aprofito per dutxar-me, quan surto el baby està al caminador investigant el pis i el papa esmorza i és quan xerrem els tots mentre jo recullo la cuina, llavors el meu home es dutxa i marxa de casa cap a les 10 i jo a aquella hora ja he canviat i vestit al baby i el poso a dormir, mentre dorm jo cuino, recullo i miro internet, quan el baby es desperta sobre les 11 sortim a fer la volta i les compres i tornem pel dinar sobre la 13h,despres de dinar comença l'anarquia total en el que cada dia és diferent ... ostres, havia d'explicar només fins les 8.30, oi?

    ResponElimina
  11. Mamamoderna, llegint-te ni jo m'havia adonat que t'havies passat de l'hora. M'agrada saber les rutines de la gent, has fet un bon retrat dels teus matins!

    ResponElimina
  12. Com pots veure per l'hora del meu comentari, a casa sóc la primera en llevar-me, a les 6:45 dóna senyals de vida el meu marit i ens posem a esmorzar els dos a la cuina. A les 7:15 més o menys es va despertant el Jordi que ha sortit matiner com la mama (els dissabtes i diumenges també). A les 7:50 jo me'n vaig a treballar i el Jordi encara esmorza i el que li queda (és més lent que "el caballo del malo"). A les 8:30 jo sóc llegint a l'autobus i el Jordi s'està vestint per anar al cole amb el papa.
    El bany a casa sempre l'hem fet just abans de sopar. Petons

    ResponElimina
  13. Hola Onavis,

    No hem trobat el teu correu electrònic per enviar-te informació sobre el bloc que inaugurem avui: Parlem-ne, un bloc sobre Pediatria. Ens agradaria convidar-te a visitar-ho (www.bsa.cat/pediatria) i a participar-hi.

    Gràcies i... Parlem-ne!

    parlemne@bsa.cat

    ResponElimina
  14. Hola! Doncs aquelles hores jo ja treballo i la nena està esmorzant amb el seu pare, ella colacao amb pa i pernil dolç o formatge i ell un cafetó! Després van en bici fins l'escoleta i el papi segueix fins la seva feina. Si tot va bé aquesta rutina durarà molts anys, i per mi és dur, em fan molta enveja! Quan marxo encara dormen, excepte alguns dies com avui!!
    Lídia

    ResponElimina
  15. Parlem-ne, ja he visitat la vostra pa`gina. Ja us aniré seguint!

    Lidia, sí, tens raó que el matí és un bon moment per compartir amb els nens. Però sens dubte n'hi ha molts d'altres!

    ResponElimina